HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

Einstein fejtörpje

2008.08.12. 22:58 ]Gabó[

(Direkt írtam el a címet.)

Lehet, hogy már megoldották néhányan közületek, kedves olvasók, de azért álljon itt az a klasszikus fejtörő, amit állítólag Einstein talált ki.


Tények

  1. Öt ház áll egymás mellett egy sorban, mind különböző színű.
  2. Mindegyik házban különböző nemzetiségű ember él.
  3. Az öt tulajdonos mindegyike egy bizonyos italt iszik, egy bizonyos cigarettamárkát szív, és egy bizonyos háziállatot tart.
  4. Semelyik két tulajdonosnak nincsen ugyanolyan háziállata, nem szív egyforma cigarettát, és nem iszik ugyanolyan italt.

Segítségek

  1. A brit ember a piros házban lakik.
  2. A svéd kutyákat tart.
  3. A dán teát iszik.
  4. A zöld ház a fehér mellett van balra.
  5. A zöld ház tulajdonosa kávézik.
  6. Az az ember, aki Pall Mall-t szív, madarakat tart.
  7. A sárga ház tulajdonosa Dunhill-t szív.
  8. A középen lévő ház tulajdonosa tejet iszik.
  9. A norvég az első házban lakik.
  10. Az, aki Moont szív, az a macskatartónak a szomszédja.
  11. A lovas ember szomszédja Dunhill-t szív.
  12. Az az ember, aki Marlborot szív, sört iszik.
  13. A német Davidoffott szív.
  14. A norvég a kék ház mellett lakik.
  15. A Moont szívó embernek van egy szomszédja, aki vizet iszik.

A kérdés: ki tart halakat?

 


Update:

Ennyi volt a fejtörő.

Itt csak pazarlom a helyet, nehogy véletlenül meglásd a kommentekben a megoldást!

Hallod-e! Ha nem akarod megtudni a megoldást, ne menj lejjebb! :)

 

Első helyes megfejtőnk:



 

5 komment

Címkék: fejtörő

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr26613375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rebelde 2008.08.13. 16:40:00

a német tart halakat,( volt segítségem:)

kiraaaaa 2008.08.13. 21:17:33

Na akkor nem is ovlasom el:)))

kivilágítatlan fekete kerékpár 2008.08.14. 19:17:41

Tegnap elsőzhettem volna, de megint bedilizett az indapass. Különben már megcsináltam egy párszor ezt a feladatot, nem álltam volna újra neki. De miért van az, h mindig ugyanaz a feladat jár körbe? Hasonlót tucatjával lehetne gyártani, nem?

hajdú 2008.08.18. 23:59:52

Valószínűleg azért, mert azt már nem Einstein találta volna ki :)))

kivilágítatlan fekete kerékpár 2008.08.19. 20:46:05

hajdú (aftersziget) · hajdusag.blog.hu/ 2008.08.18. 23:59:52

Hüje sznobok...
süti beállítások módosítása