HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

"Látszólagos paradoxon..." és a villamosok

2012.08.10. 12:48 ]Gabó[

Ez írtam a blog ismertetőjében. Mit is jelent? A paradoxon látszólagos ellentmondás. A címet helyettesíthetem tehát azzal, hogy látszólagos látszólagos ellentmondás. Ez valami olyan dolgot jelent, ami látszólagos ellentmondásnak tűnik. Tehát úgy néz ki, de mégsem az. Hanem mi? Ez már filozófiai probléma, a paradoxon többet jelent annál, hogy "nem ellentmondás", mert benne van, hogy mégis annak tűnik. Szóval ez nem csak egy szimpla dupla tagadás. Erre várom a választ.

Aki még villamosozna, az jöjjön tovább!

Megguglizva a "látszólagos paradoxon"-t (de idézőjelek nélkül), a következő oldalra jutottam, ami magyarázatot ad arra a jelenségre, hogy úgy tűnik, hogy mindig sokat kell várni a villamosra:

http://irh.inf.unideb.hu/user/jsztrik/education/08/III-fejezet/III11.htm

Szóval az van, hogy bár jönnek kicsi és nagy követési távolsággal is a villamosok, de arra nagyobb az esélyünk, hogy olyan időpillanatban érkezzünk a megállóba, amikor épp egy hosszú van soron, mert az nagyobb részét lefedi az időtengelynek. Egyéb feltételek a linkelt oldalon.

Szólj hozzá!

Címkék: filozófia paradoxon valószínűség

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr84705189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása