HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

Nem van nekem

2009.03.18. 06:00 ]Gabó[

Negatív üzenet árad a blogom nevéből. :(

Igazából csak az URL-lel nem vagyok kibékülve. Nyilván így jön ki a paradox hatás, de azt mondani, leírni, hogy „nekem nincs”, egy mély negatív üzenetet hordoz.

Valahol már írtam, vagy beszéltem arról a gondolatomról, amit a szakítósblogon még régen kaméleon hirdetett a „Titok” címmel. Ő talán olyasmit mondott, hogy jó lenne száműzni a gondolatainkból a negativizmust, mert hat ránk. Akkor is, ha tagadjuk: hiába mondjuk, gondoljuk, hogy „nem gond; nem vagyok rosszul, nincs bajom; nem fáj...”, a tagadás eltűnik az állításokból, mikor a kijelentések életünkre gyakorolt hatását vizsgáljuk.

Egy lehetséges magyarázatot tudok ehhez biggyeszteni: amikor szavakat formálunk, az agyunkban neuroncsoportok „tüzelnek” (működésbe lépnek). Talán minden szóhoz kicsit más konfigurációban, több-kevesebb neuron lép működésbe, más időbeli lefutással, ez már legyen az agykutatók dolga. A lényeg, hogy agyunk igyekszik mintákat felismerni, és ehhez az a jó, ha a hasonló dolgokat egymáshoz közel tárolja, hasonló módon, úgy, hogy egyikből könnyen elő lehessen hívni a másikat. Amikor negatív töltetű szavakat mondunk, a hozzájuk kapcsolódó érzések is előjönnek, vagy legalábbis előtérbe kerülnek. Ez pedig nincs ránk jó hatással.

Szóval jó, ha figyelünk erre, sokat segíthetünk magunkon! Valószínűleg az ellenkezője is igaz, szóval jó dolog a pozitív gondolkodás. :) Egyszerű ez, minden rendben van, jól vagyok. :) (Csak hogy legyen ellenpontja az idézőjeles résznek a posztban.)

(Már csak egy jobb dolog van ennél, de nem árulom el. Így lesz ez egy rettenetesen jó, rejtélyes poszt. :))

2 komment

Címkék: blog filozófia

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr591008911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lena. 2009.07.25. 08:27:07

Ezt én is hallottam már és el is hiszem, hogy igaz. Jó a pozitív gondolkodás, hozzáállás. :)
süti beállítások módosítása