HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

Milénától - Börtön dilemma

2009.02.11. 10:18 ]Gabó[

Ez nem a fogolydilemmás klasszikus, hanem egy másik. Ha a fogolydilemmára vagy kíváncsi, kattints ide!

A személy, akiről a feladat szól, börtönben van. Tegyük fel, hogy pontosan két hétig bírja ki mind ivás, mind alvás nélkül. Két hete egyiket sem engedték neki. Most jön a börtönőr, és felkínálja a lehetőséget, hogy csinálhatja bármelyiket. Melyiket csinálja először a fogoly, ha túl akar élni?

Kommentben lehet kérdezni, ha valami nem tiszta, milena válaszol majd.

Ha megoldásod van, akkor ebbe a posztba írd meg!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 komment

Címkék: fejtörő

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr72936419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2009.02.18. 19:16:59

Tehát az a helyzet, hogy mondjuk ma 20:00:00-kor telik le pontosan az a két hét, és ekkor engedik neki csinálni, amit akar? De hát akkor abban a pillanatban meghal, méghozzá egyszerre két okból is!

De hogy lehetett az, hogy nem evett ÉS aludt pontosan két hete? Amikor utoljára felébredt, nem tudott mindjárt enni is, kivéve, ha infúzióval/gumicsövön táplálták alvás közben. Ha nem, akkor később evett utoljára, mint aludt utoljára, szóval ez a dolog nyitja.

Ha meg elfogadjuk, hogy pontosan két hete nem evett, és nem aludt, és mondjuk 2 hét mínusz 1 perc után engedik neki, akkor mit tegyen, akkor van megoldásom, de nem írom le, míg választ nem kapok.
:)

milena 2009.02.20. 23:48:52

Nem az van a feladatban, hogy "nem ivott, nem aludt pontosan két hete", hanem az, hogy "pontosan két hétig bírja ki mind ivás, mind alvás nélkül" :)

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2009.02.21. 10:34:31

@milena: Akkor légyszíves fogalmazd át a feladatot folytonos idejű temporális logikába!
Az a baj, hogy a szövegbe sok mindent bele lehet magyarázni, és nem igazán értem, hogy mit is javítottál ki.

milena 2009.02.21. 17:27:18

@]Gabó[: Öööö... mibe?

Igen, ez egy olyan feladat, amibe sok mindent bele lehet magyarázni. Azért is írtam, hogy lehet kérdezni.

Arra céloztam az imént, hogy az nincs benne, hogy _pontosan_ két hete nem ivott, nem aludt, és így az első kommented második bekezdésében rejlik a megoldás.

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2009.03.31. 14:08:31

Megírtam a saját megoldásom a megoldásposztba.
süti beállítások módosítása