HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

Fallal körülvett világok

2008.09.15. 12:01 ]Gabó[

Többször is találkoztam a címben említett motívummal az olvasmányaim, filmélményeim során.

Remekül lehet így bemutatni a deviánsokat, a kitaszítottakat, stb. Közben pedig magunkra ismerünk bennük :)

Lássuk először Theodore R. Cogswell-től a Fal a Világ körül című novellát!
Egy kamasz fiú lázadását és lelkesedését ismerhetjük meg. Érdekes, ahogy a gondolatokat nem hagyják szabadon szárnyalni a falon belül, sőt, ez egyenesen veszélyes az egyénre nézve. Ez nekem a diktatúrákat juttatja eszembe.

Másodikként álljon itt az a Murakami Haruki regény, amit először olvastam tőle: Világvége és a keményre főtt csodaország
A regény egyik fele egy fallal körülzárt világban játszódik, van "gondolatrendőrség", illetve egyéb teljhatalmú/diktatorikus szervezetek. Hogy mennyire tartozik a mágikus realizmus irányzatához ez a könyv, azt nem tudom. Én pszicho-scifinek mondanám (ezt én találtam ki, biztos nincs ilyen műfaj :)), mert a benne megjelenő újdonságokat a technikai fejlődés eredményeinek mondja. Ezek az újítások viszont az emberi agyba való mesterséges "belenyúlások", amiknek viszont még nem ismerik pontosan a hatásait.
Nagyon izgalmas, ám helyenként homályos mű. A nyelvet viszont nagyon jól használja a hangulat befolyásolására.

Végül pedig egy anime-sorozat, a 13 részes Haibane Renmei kerül terítékre. (még: wiki, Anime News Network)
Állítólag van valami összefüggés a Murakami regénnyel, szerintem csak a szimbólumrendszert használják benne, de nagyon jól csinálják.
Nagyon jó a hangulata, a rejtélyessége, el lehet gondolkozni a feladott rejtvényeken, és meg lehet szeretni a szereplőket. Ebben a világban nem találkoztam a diktatúrával, csak a fal, mint áthatolhatatlan korlát állja útját a bent lévők szabadságának.

Ha ismersz még hasonlókat, vagy véleményed van, akkor szólj hozzá!

7 komment · 4 trackback

Címkék: könyv novella anime murakami

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr29664560

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: main judi sbobet 2019.02.19. 18:12:06

Anime letöltő oldalak! - Sorozatok,Filmek,Animék

Trackback: Situs SBOBET Online 2019.02.14. 07:41:25

Chicken Invaders 4: Ultimate Omelette Christmas Edition - Online letölthető jatékok,programok..stb!!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajdú 2008.09.16. 22:29:28

És te Gabó, deviáns vagy, kitaszított, vagy satöbbi? :)

Elanor a 42 (törölt) · http://elanor.blog.hu/ 2008.09.18. 17:44:28

Fal a Világ körül
ezt a novellát is nagyon szerettem kamaszkoromban
külön világot kreáltam, h mi van a falon belül és kívül
és elkezdtem írni rá egy regényt
asszem, valami 200. oldalnál hagytam abba.
de írni is szerettem. :)

kisvi 2008.09.22. 15:50:52

Olvastam pár éve egy fallal körülvett törénetet, de teljesen más mondanivalóval.
Sajnos nem emlékszem pontosan a sztorira, az írójára-címére meg végképp (de lehet utánanézek, német író az biztos, német nyelvű a könyv is), ahol az volt a lényeg, hogy egyik napról a másikra valamiért, egy fallal körülvett területet leszámítva meghalt minden állati (emberi) dolog. Ebben a viszonylag nagy lezárt részben életben marad egy nő, egy macska, egy kutya és a tehén. Új életet próbál kezdeni a nő, kűzd a természettel, hogy megéljen, nem merészkedik ki a fal mögül, mert nemtudja, mi vár rá kint.

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2008.09.22. 16:28:42

Köszönöm, kisvi, es ist interessant!

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2008.09.24. 21:48:56

Adaléknak abból a novellagyűjteményből, amiben a Fal a Világ körül is van:
www.lemontree.hu/egyebkep/linkkep/scifi/miksz/elni_jo.htm
Itt nincs fal, valami egészen más van...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.11.19. 16:23:44

Szatmári: Kazohinia, illetve a Gulliver mind.
süti beállítások módosítása