HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

A legjobb poszt

2008.08.15. 13:42 ]Gabó[

Ha ez az állítás igaz, akkor ez a legjobb poszt.

6 komment

Címkék: logika önhivatkozás

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr48617257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kivilágítatlan fekete kerékpár 2008.08.16. 09:54:23

Ha ez az állítás igaz, akkor ez a legszellemesebb komment.

Morgan le Fay 2008.08.21. 13:39:18

"Minden krétai hazug" - mondta Jorgosz, aki krétai. :D

hajdú 2008.09.13. 19:23:45

Morgan, ez jó :) Tehát Te is hazug vagy :)

drhb (törölt) 2008.12.06. 19:45:10

Azt a krétais témát sosem értettem. Mitől paradoxon? Nyilvánvalóan hamis, mert ha a hazug azt jelenti, hogy mindig hazudik, akkor ő ez egyszer igazat mondott volna, de hát ez nem lehet aszerint amit mondott, mivel krétai. De ha fordítva nézzük, hogy feltételezzük, hazudik, akkor egyáltalán nem paradoxon, hiszen hazudott, mert az igazság, hogy van olyan krétai aki hazudik, és van olyan aki igazat mond, abba belefér hogy ő hazudott. Hol akkor itt a paradoxon?

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2008.12.17. 00:11:26

drhb, igazad van.
hu.wikipedia.org/wiki/Epimenid%C3%A9sz-paradoxon
De mi történik, ha kiirtunk minden krétait egy kivételével? De ez nem is kell, hiszen nem tudhatjuk, hogy nem Jorgosz-e az egyetlen krétai. (A valós világ tényeitől nyilván eltekintünk.)
Lássuk csak.
Jorgosz az egyetlen krétai. Hazudós. Azt mondja "minden krétai hazudik". Tehát az igazság az, hogy nem minden krétai hazudik. Azaz, legalább egy olyan van, aki igazat mond. Ennek viszont muszáj Jorgosznak lennie, itt az ellentmondás.
Ha kijelentjük, hogy több, mint egy krétai van, akkor nincs paradoxon, valóban.

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2009.03.13. 19:03:43

@]Gabó[: Az őrült géniusz kommentem méltatlanul süllyesztőbe került. :)
süti beállítások módosítása