HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

Bort prédikálok

2009.02.10. 11:22 ]Gabó[

Újabban rákaptam a borokra, pedig nem voltam oda értük. Azt mondtam a jó borokra, hogy kár belém, mert nem tudom értékelni. Úgy néz ki, adaptálódtak az ízlelőbimbóim az ízvilághoz, és most már tudom élvezni. De csak tisztán, semmi keverés!...

De most egy gondolatkísérletben mégis összekeveröntjük a bort a méreggel, a gilisztákkal, meeeg a beleiveeeeeel... Fasírt, fasírt, fasírtszemű emberek...

Khm, csúnya brogok. :)

Tehát, ha van két (nem színültig töltött) poharunk, az egyikben vízzel, a másikban borral, fogunk egy kanalat, egy kanál bort átmerünk a vízbe, összekeverjük, aztán a boros vízből egy kanállal átteszünk a borba(kösz, Peet), akkor mi lesz több, a borban a víz, vagy a vízben a bor? Szőrszálhasogatók kedvéért: Az eredetileg vizet tartalmazó pohárban lévő bor mennyisége lesz-e nagyobb, vagy az eredetileg bort tartalmazó pohárban lévő víz mennyisége? Egyik pohárból sem csordul túl az ital, a kanálról sem cseppen le semmi, minden ideális. Ami nincs megkötve a feladatban, az szabad paraméter.

Vigyázat, megoldás következik!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 komment

Címkék: fejtörő

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr96934328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.02.10. 13:31:47

gondolom, elírás: "boros vízből egy kanállal átteszünk a vízbe," borba, szerintem.
A kérdés meg nehéz, mert mennyiséget kérdezel, gondolom és nem arányt. Mert azt mondanám, hogy a borban a víz aránya kisebb lesz, hisz boros vízzel hígítjuk. De a mennyiség, hát, ki kéne számolni egyszerű számpéldával.
pl. 9-9 deci eredetileg, egydecis kanál, első körben lesz egy liter boros vizünk, 10% bor, majd vissza, 9 cent víz, egy deci bor, azaz lesz 8,1 bor, 0,9 víz. A másikban lesz... 8,1 víz, 0,9 bor... szóval az arányos tippem bukik. Egyenlő.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.02.10. 13:32:19

fasírt többes száma? fák sírtak.

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2009.02.10. 13:41:45

Kösz, javítottam. Mindjárt lejjebb is tolom a megoldásodat, ami helyes, hogy ne látszódjon azonnal.
A példán még lehet tovább gondolkodni azért, majd jövök ötletekkel, ha senki se veszi a bátorságot.

milena 2009.02.11. 01:10:08

Ó, megelőzött a Peetmaster :)

Én is úgy számoltam, ahogy ő, csak nem ilyen ügyesen választottam meg a poharakban található mennyiséget, én 100 ml/pohárral és 10 ml-es kanállal számoltam. Viszont kijött nekem is!

TBal 2009.02.24. 11:55:45

ezt ismertem, de számolás nélkül is meg lehet oldani. Miután ugyanannyi folyadékot mertünk az egyik pohárból a másikba, mint a másikból az egyikbe, az elején is ugyanannyi folyadék volt mindkettőben, meg a végén is. Ezután elég nehéz más következtetésre jutni, mint hogy egyenlő... :)

kiraaaaa 2009.03.28. 20:33:48

Hol a megoldás?:)))) vagy csak én nem látom?
süti beállítások módosítása