HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

Hegyen hagyott hegymászó - Miléna vendégposztja

2008.12.16. 10:28 ]Gabó[

Én még ugyan nem értem rá megoldani (valójában beletört a bicskám :)), de álljon itt Miléna egyik feladványa (van másik is, majd hamarosan bemutatom):

Van egy hegymászó, akinek le kell jutnia egy 400 méter magas sziklafalon. A fal teljesen sima, mindössze csak egy cölöp van benne 200 méter magasan, ahol meg lehet kapaszkodni, és ki lehet kötni a kötelet. Van 300 méter kötele, amit elhanyagolható veszteséggel annyiszor vághat el és csomózhat újra, ahányszor akar. Kérdés: hogyan tud lejönni?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(hely, hogy ne lásd egyből a megoldást)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr25825783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hasznaltsutoolaj 2008.12.17. 01:12:51

szétvágja a kötelet 200+100m-es darabokra. a 100m-es végére kis hurkot csinál, belefűzi a 200m-es darabot, majd a 200m-es 2 végét összeköti. (ha kifeszíti, így kap ugye ~200 m hosszú kötelet) a kisebbik kötelet a hegy tetején rögzíti, lemászik a cölöpig. a 200m-es kötélhurok egyik végét húzza, hogy eljusson a csomóig, szétszedi -> van újra 200 m kötél, ráköti a cölöpre és lemászhat végig. remélem érthetően írtam le:D

milena 2008.12.17. 13:10:04

És már meg is van a megoldás :)

Ügyes vagy, bevallom, én nem jöttem rá, mikor szembesítettek a problémával...
süti beállítások módosítása