HTML

Nekem nincs blogom

"Furcsa hurkok", paradoxonok és látszólagos paradoxonok a természettudományok világából, valamint (számomra) érdekességek a zene, irodalom, filmek, sütés-főzés világából.

Kapcsolat

Szólj hozzá, ha valami mondandód van, ha pedig nincs blog.hu-s azonosítód, akkor írj levelet nekem!

Friss topikok

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • mackótesó: Sziasztok. Itt egyik komment sem állít olyat, ami a többi kommentre igaz. (2009.12.14. 00:14) Kakukktojás
  • peetmaster: @]Gabó[: ja. (2009.11.07. 16:53) Soha
  • lottyettluvnya: @hajdú: Valojaban a te megoldasod, csak csinaltam hozza rajzot is, hogy latsszek szepen. A masik megoldasod 8/24, 8:19-kor amu... (2009.09.11. 15:22) Vízóra

Utolsó kommentek

  • ]Gabó[: Elhanyagoltam a témát, de most pótolom az elmaradást a Pöttyös nyereményekkel kapcsolatban. Nem jár senkinek. Pont. :) Megadtam... (2011.01.19. 12:01) Csillagok
  • ]Gabó[: @TBal: Nem értem a kérdést, nem is válaszolok rá. Mint egy tipikus vízöntő. :) Az előző kommentem másik nickkel ment, kell néha ... (2010.12.09. 21:32) Csillagok
  • TBal: @Gabó Kocka: Kivel beszélgettél a feladatról? Nem kell név, cím, elég csak pozíció vagy foglalkozás :). Engem is csak annyiban ... (2010.12.09. 12:31) Csillagok
  • Gabó Kocka: @TBal: Így már helyes a válasz. :) Amennyire én tudom, az asztrológusok egységes idő alapján számolnak (UTC, vagy ami tetszik n... (2010.12.09. 08:57) Csillagok
  • Utolsó 20

Rendhagyó - Penkék

2008.09.21. 16:30 ]Gabó[

Lássunk a következő édességreceptet, ami nem is biztos, hogy édes...
Jamie Olivertől van, egy újságból lett kiollózva, amit én lefényképeztem, majd begépeltem. Kalandos útja volt. :-)

Amerikai palacsinta

Hozzávalók (2-4 személyre):

  • 3 nagyobb tojás
  • 12 dkg finomliszt
  • 1 púpozott kávéskanál sütőpor
  • 1,5 dl tej
  • 1 csipet só
  • 2,5-3 evőkanál cukor (kisvi javaslatára, és igaza van :))

Elkészítés:

Először válaszd szét a tojások fehérjét és sárgáját. A sárgájához add hozzá a lisztet, a cukrot, a sütőport és a tejet, keverj belőlük sűrű, sima tésztát. Kemény habbá verd fel a tojásfehérjét a sóval. Ezt könnyedén forgasd bele a tésztába.
Mérsékelt tűzön forrósíts fel egy teflon palacsintasütőt. Önts bele egy kis tésztát, és süsd néhány percig, amíg aranyszínt nem kap és szilárdulni nem kezd. Ekkor szórd a még nyers oldalára választott ízesítődet (lásd alább), és egy tompa hegyű késsel vagy lapáttal fordítsd a palacsintát a másik oldalára. Addig süsd, amíg mindkét oldala szép aranyra nem sül.
Készíthetsz csinos kicsi vagy nagyobb méretű palacsintákat, ahogy tetszik. Meglocsolhatod őket egyszerű juharsziruppal, de kóstold meg akár egy kis vajjal vagy tejföllel. Ha más ízesítőre vágysz, próbálj ki egyet ezek közül:

  • friss főtt kukorica
  • ropogós sült húsos szalonna vagy bacon
  • áfonya
  • banán
  • párolt alma, vagy nyers, apró darabokban
  • reszelt csokoládé
  • meg ami még eszedbe jut…

Ennyi volt a recept. Most pedig nyálcsorgatónak az elkészítés közben készült fotók:

felveretlen tojásfehérje, jobboldalt a félkész tészta

kemény munkával felvertem a fehérjét (az előző képen az elektromos kézimixer csak félrevezetés :-)))

kész a tészta, és a belevaló banán

 

lehet is sütni, látszik, hogy az én konyhám, ott a nevem a fakanáltartón :-)

 

sülnek már, finomak :-))), most éppen a másik felük sül

gyűlnek a tányéron, az újaknak meg az egyik fele sül épp

közelről így festenek

készek a penkék :-), mézzel nyakonöntve, mert juharszirup nem volt :-(
de azért így is jó :-)))

11 komment

Címkék: recept

A bejegyzés trackback címe:

https://nekemnincs.blog.hu/api/trackback/id/tr81674303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiraaaaa 2008.09.21. 22:38:29

éhes vagyok:) kérek ilyet!:)

kisvi 2008.09.22. 15:46:13

Gabó,
tehetsz bele egy kis cukrot is, úgy még jobb.

Nem ragad le, nem ég oda, csak édes a tésztája :)

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2008.09.22. 16:32:24

Ezt is köszi kisvi, majd kipróbálom! :)

kiraaaaa 2008.09.22. 22:22:31

nekem mindegy,hogy tökéletesíted, én megeszem :)

Rebelde 2008.09.23. 10:44:23

Gabo felirat van a fakanál tartón?:)

zevon 2008.09.24. 10:45:25

úú, ez de jó, hétvégén sütök is! kösz hogy megosztottad!

2008.10.10. 00:35:05

Ez nagyon jól néz ki! Én is csinálok egy ilyet a hétvégén:)

csipesz. 2008.10.10. 07:56:44

Mikor lesz új post? :)
süti beállítások módosítása